tisdag, mars 11

THE MARS VOLTA - på Vega i Köpenhamn

Jag har sett dem en gång tidigare. Det var på Hultsfred 05, men det var ingen bra gång. Spelningen var sent på natten och höll på i över två timmar. Jag var trött och började bli bakfull, så förutsättningarna var inte de bästa.

Men denna gång var jag pepp!
Jag, Moshpit Max och Nea styrde vår kosa mot Köpenhamn. Ingen av oss hittar där och danska är världens svåraste språk att förstå. Tur att vi hade stämt träff med Anja, våran personlige guide. Tack! Annars hade vi nog varit kvar där nu och irrat runt bland pölse och brinnande bilar.

"Överknarkig progressiv rock med sjukligt psykedeliska utspel, som något från andra galaxer"
Mars Volta är ganska svårdefinerade, men progressiv rock, med influenser från punk, och latinomusik, jazz och psykedelisk rock är väl det närmsta man kan komma.

Konserten var galen! Jag har svårt att sätta ord på den faktiskt. Två och en halv timmes organiserat kaos, och jag var fortfarande sugen på mer. Det är ett bra betyg!


Så här såg det ut:


Etiketter: , , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida